TARIKH : 27 JULAI 2024 MASA : 03.00 PM - 05.00 PM LOKASI : NADI KG JABI PESERTA : 2 ORANG |
TUJUAN
Mewujudkan pelajar yang celik IT kepada semua golongan bagi mengimbangi keperluan ICT yang meluas di negara kita selaras dengan kehendak kerajaan. Selain itu, dapat memupuk minat pelajar untuk mempelajari Sains, Teknologi Kejuruteraan & Matematik dalam pembelajaran & penciptaan.
AKTIVITI
Permainan menguji minda Use Boxmen memerlukan kemahiran dan logikal dalam menyelesaikan masalah. Logik menurut Sains, bidang yang berkaitan dengan prinsip yang membolehkan pemikiran dan penaakulan dibuat secara teratur dan bersistem, ilmu tentang cara berfikir (atau kaedah berfikir). Kemahiran memerlukan kecekapan, kepandaian dalam menyelesaikan masalah.
TARIKH : 27 JULAI 2024 MASA : 03.00 PM - 05.00 PM LOKASI : NADI KG JABI PESERTA : 2 ORANG |
TUJUAN
Mewujudkan pelajar yang celik IT kepada semua golongan bagi mengimbangi keperluan ICT yang meluas di negara kita selaras dengan kehendak kerajaan. Selain itu, dapat memupuk minat pelajar untuk mempelajari Sains, Teknologi Kejuruteraan & Matematik dalam pembelajaran & penciptaan.
AKTIVITI
Permainan menguji minda Curveball memerlukan kemahiran pemikiran bagi menyelesaikan permasalahan yang diberikan. Kemahiran bermaksud seseorang perlu menggunakan fikirannya bagi membuat sesuatu benda iaitu memerlukan kecekapan, kepandaian dalam menyelesaikan masalah. Pelajar tersebut berjaya mencapai ke tahap seterusnya dalam permainan menguji minda curveball.
TARIKH : 21 JULAI 2024 MASA : 03.00 PM - 04.30 PM LOKASI : NADI KG JABI PESERTA : 2 ORANG |
TUJUAN
Melahirkan komuniti yang berkemahiran tinggi untuk menggunakan internet, laman web atau portal tanpa bantuan orang lain.
AKTIVITI
Petugas memberi tunjuk ajar kepada pengunjung cara menggunakan Canva untuk membuat invoice perniagaan dengan mencari template yang bersesuaian.
TARIKH : 27 JULAI 2024 MASA : 03.00 PM - 05.00 PM LOKASI : NADI KG JABI PESERTA : 2 ORANG |
TUJUAN
Mewujudkan pelajar yang celik IT kepada semua golongan bagi mengimbangi keperluan ICT yang meluas di negara kita selaras dengan kehendak kerajaan. Selain itu, dapat memupuk minat pelajar untuk mempelajari Sains, Teknologi Kejuruteraan & Matematik dalam pembelajaran & penciptaan.
AKTIVITI
Permainan menguji minda Bridge Designer memerlukan Kemahiran fizik bagi merekabentuk sesuatu objek. Konsep rekabentuk merupakan suatu proses penghasilan idea dimana ianya akan digunakan untuk menghasilkan sesuatu produk. Produk-produk yang dimaksudkan adalah kerusi, meja, almari, rak kasut, dan lain-lain.
TARIKH : 18 JULAI 2024 MASA : 02.30 PM - 03.30 PM LOKASI : NADI KG JABI PESERTA : 1 ORANG |
TUJUAN
Melahirkan komuniti yang berkemahiran tinggi untuk menggunakan internet, laman web atau portal tanpa bantuan orang lain.
AKTIVITI
Petugas memberi tunjuk ajar kepada usahawan yang ingin mengemaskini, membuat pembayaran penyambungan lesen perniagaan dan cara untuk cetak lesen SSM dengan menggunakan eBiz. Petugas juga memberi tunjuk ajar kepada usahawan cara menggunakan Whatsapp Web untuk memudahkan menghantar dan menyimpan fail.